lauantai 8. marraskuuta 2014

Viikonloppu äitinä

Heissan! :) viikko taas menny hirmu nopeesti ja ny oon hirmu väsyny ku mun vauva on valvottanu mua koko viime yön.. :D :d
Mutta siis maanantaina tavallisen klubi tapaamisen sijaan oli mun rotary klubin järjestämä wine & cheese tapahtuma mihi tuli rotarysta kiinnostuneita henkilöitä ja ens vuonna vaihtoon haluavat oppilaat joita on viisi ja nää lähettää yhen. Siellä sit mä ja näitte viime vuoden vaihtari joka oli ranskassa ni kerrottii kaikkea vaihtoon liittyvää niille halukkaille ja niitte vanhemmille.
Sitte tiistaina koulun jälkee menin Burlingtoniin mei vaihtari tapaamisee mis oli kans Burlingtonista ens vuonna vaihtoon lähtevät oppilaat :) hengailtii sit siel ostiskeskukses ja sit viel illalla mentii kolmen vaihtarin kaa kattoo elokuvii :)
Keskiviikkona tuli taas uusia kokemuksia kun lähin yhen mei rotary klubilaisen kaa metsästää :D eli ny oli valkohäntäpeuran metsästys aika ja hää oliki jo saanu yhen kii. Istuttii sit pari tuntii pyssyn kaa jossai kopissa ja ootettii et nähtäis niitä mut ei mitää.. hää kyl opetti mulle kauheesti kaikkee metsästyksestä ynnä muusta et oli kiva kokemus :) ja sit illalla söin hänen ja häne vaimon kaa illallista mihi kuulu esim peuran sydäntä.. mut söin kaiken ja vast sen jälkee kerto mitä se oli :D
Sit aina ku sanotaa et vaihossa saa hirveesti uusia kokemuksia ni tää viikoloppu o taas yks sellane mitä en ois voinu koskaa kuvitella.. :D eli perjantaina vanhemmuustunnilla sain mun vauvan täks viikolopuks. Eli opettaja haluu et kaikilla o tälläne vauva ain yhe viikolopun ni ymmärretää kui rankkaa se vanhemmuus on ja samalla ne koittaa vähentää teiniraskauksia. Must kyl tuntuu etten haluu koskaa lapsia.. :D no ei mut hirmu rankkaa. Toi siis on robotti vauva mikä on ohjelmoitu niiku oikeeks vauvaks. Sitä pitää ruokkii, röyhtäyttää, vaihtaa vaippa ja vaa hellii sylissä. Se nauhottaa kaiken eli opettaja saa tietää mite sitä on kohdeltu eli mitä teen milloki sille, jos koskettaa liia kovaa, koko aja samat vaatteet tai jos se on koko aja sen kantokopassa. Se rupee itkee suuripiirtei ain joka toine tunti ja välil monta kertaa tunni sisällä. Joskus vaipan vaihto saa sen hiljaseks mut joskus pitää vaa koittaa sillee keinuttaa sylissä 30-40min. Ja tää vauva on erittäin ärsyttävä varsiki öisi.. eli herätti viime yönä puol kakstoista, kaheltatoista, vähä kahentoista jälkee, kolmen jälkee ja puolen neljän jälkee ja sit taas aamulla ja oikeesti alkaa tulee sillee mite jotkut jaksaa tätä :D
Mutta jooh.. tänä viikonloppuna en sit halunnu mennä mihikää et oon vaa sisällä ku toi vauva pitää olla koko aja mun kanssa.

Mut ny mun kaverin blogista inspiroituneena kerron mitä eroavaisuuksia löytyy suomen ja kanadan välillä ku kaikki sitä aina kyselee :D(ja osa on vähä outoja/tyhmiä mut silti eriillaisia)
Ja nää kaikki ei välttis päde koko kanadassa mut mitä oon huomannu mun alueella.
-ehkä isoin juttu on maito. Eli maito täällä ostetaan pusseissa ei niiku tölkeissä. Joissain kaupoissa voi olla vähän tölkeissäkin mutta normaalisti ostetaan pussi missä 3 litran pussia maitoa
-vessapöntöt on melkee kaikkialla automaattiset eli ei tarttee itse vetää (myös koulussa)
-vessoissa ei ole käsipyyhepaperia vaan puhaltimet (myös kouluissa)
-melkeen kaikilla on tosi isot autot tai lava-autot
-melkeen kukaan ei käytä pyöriä ja oon nähny ehkä kaks skootteria 3 kuukauden aikana
-kaikki talot on samallaisia ja kaikki kadut näyttää ihan samalta
-auton ovet on aina automaattisesti lukossa kun ajetaan
-joka risteyksessä stop merkki, ei ollenkaan kolmioita ja aina pitää pysähtyä
-ihan sairaasti oravia
-kaupoissa salaatti aina muovilaatikoissa valmiiksi pilkottuna kuten myös suurin osa hedelmistä
-ja kaikki ny o paljon sosiaalisempia kuin suomessa ja itellekki oli alus vähä outoo ku oon puhunu joillekki vaa kerra ni moikkailee heti käytävill tai tulee halaa ku nähää, ku suomessa vaa tuijotetaa lattiaa ja esitetää ettei nähä
Tos o ny jotai eroavaisuuksia mitä tuli mielee :) ja ny täs postauksessa o vaa pari kuvaa ku ei hirveesti tapahtunu mitää mut sit taas ens viikol pitäs olla enemmä ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti